Du frågar jag svarar

Hur ska jag gå från dag till kväll undrar många.
Hur gör man vardagens outfit kvällsglammig?
Carey Mulligan visar här ett kanon exempel tycker jag.
Svart kjol har vi alla hemma i någon variant iallafall. Så om du börjar med den, adderar en festlig topp och sen trär på en skol/jobb vänlig kofta över det, har svarta strumpbyxor och en låg sko så klarar du hela dagen.
Till kvällen tar du fram dina färgglada pumps ur väskan, adderar (mer än Carey gjort) något stort smycke, ett såkallat statement piece. Bättra på rougen och ta av dig koftan så är du redo för kvällen.
Egentligen inte så svårt. Den modiga har smyckena på sig redan under dagen och behöver således bara ha ett par skor och lite rouge i väskan. Den mer nedtonade tar således bara med sig smycket i handväskan.
Så enkelt kan det vara att med bara lite accessoarer ta outfitten från jobb till party.

Kommentarer
Postat av: MOR

jag såg KOBRA på TV som visade hur man i USA opererar fötterna på kvinnorna som förstört sina fötter i för höga skor. Operationerna var nödvändiga för att de skulle kunna fortsätta gå i högklackat. Hoppas klackarna blir lägre snart, det börjar bli absurt....

Love you

MOR

2010-11-17 @ 08:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0