Rom part 1

Nu kommer ni i dagarna få en bildkavalkad från Rom.
Enjoy!

Flygresan dit inleddes med en härlig chick-lit "Anonyma skoälskares klubb" och en bröllopsmazarin.
Den var tyvärr långt infrån härlig. BLÄ!!

Första middagen blev såklart en pizza. Förövrigt var jag superbesviken på maten i Rom och tyckte allt var ganska äckligt faktiskt. Pizzan inklusive!


Vi strosade gata upp och gata ner i njöt av en varm solnedgång när ni i Sverige fick tillbaka hösten.



Den dagens outfit bestod av:
beige blus - vintage
kjol med läderimitation - Lindex
tights - H&M och så vanliga promenix gympaskor.



Kommentarer
Postat av: Magnus

Frida, du får säga vad du vill om Rom. Jag älskade staden, maten, folket och atmosfären. Du måste sett en helt annan sida av staden ån vad jag och Hanna såg...

2010-05-23 @ 02:10:41
Postat av: lisa

fina du!

2010-05-23 @ 02:22:16
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Klara

Åh vilken fin blus! Jag har inte varit i Rom men jag tyckte iaf att maten var en besvikelse både i Milano och i Florens. Kanske hade jag bara för höga förväntningar iofs? Roligt med bilder från Rom- ös på! :)

2010-05-24 @ 09:52:43
URL: http://klaralykke.blogg.se/
Postat av: MOR

Jag tyckte inte heller maten var bra, på ett ställe skickade jag tillbaka maten - den var oätlig. Jag tyckte romarna var arroganta (som många andra storstadsmänniskor) men det beror förmodligen på att de inte kan några språk förutom sitt eget (knappt). På vårt hotell kunde den asiatiska städpersonalen perfekt engelska medan killarna i receptionen knappt kunde säga godmorgon på sitt eget språk, men allt detta uppvägs av att det finns så mycket fint att titta på och jag låter mig inte slås ner av någon högfärdig servitör som bara är ute efter att förstöra min dag. Jag kan absolut tänka mig att åka dit igen.

Kram

MOR

2010-05-24 @ 11:06:38
Postat av: Sanna

gott med pizza! synd att den inte var så god dock.

2010-05-24 @ 13:22:01
URL: http://sannakumlins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0