hur kan det vara möjlig!?!?

År 2009 anmäldes 6 stycken sexualbrott på Eriksdalsbadet i Stockholm.
I år har redan 7 stycken sexualbrott anmälts på samma badhus.
Idag ska jag bada på detta badhus. Hoppas jag inte blir våldtagen!

Är det möjligt att jag som kvinna ska dra mig för att på dagtid åka till ett badhus för att jag är så rädd för att bli våldtagen, tafsad på eller visslad efter. Är det fucking möjligt!?

En person på Eriksdalsbadet möter anklagelserna om ökad brottslighet på badet med att säga:
"Vi har 1,3 miljoner besöker [...] och när så många människor samlas på ett ställe händer det saker"

Så för att det går bra för Eriksdalsbadet ska jag behöva sätta ett lås i bikinitrosan. För att många människor samlas på detta badhus ska jag akta mig för att gå nära toaletterna eftersom risken för att bli indragen där och våldtagen blir större. För att detta badhus har många besökra ska jag dra mig för att avsluta mitt simpass i bubbelpoolen för där sitter männen och glor och drägglar och ve och fasa kanske ligger sin hand eller varför inte sin kuk mot mitt lår.

Idag ska jag bada. Hoppas jag inte blir våldtagen. Det hade varit en tråkig avslutning på denna lördagen...

Kommentarer
Postat av: zaida

usch, vad hemskt.

2010-05-22 @ 11:41:50
URL: http://zaida.devote.se
Postat av: Anna

Som när polisen i Hultsfred kallade festivalen för några år sedan för "ovanligt lugn". Det hade iofs varit flerdubbelt antal våldtäkter, men de regelrätta slagsmålen var ju så mycket färre. Ovanligt lugn. En bra festival. Vem behöver väl räkna våldtäkter?

2010-05-24 @ 13:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0