hur kan det vara möjlig!?!? del 2

Igår dömdes en psykiatriker till 2 års fängelse för att ha våldtagit en patient.
Patienten led av utmattningsdepression och läkaren behandlade henne med vad han kallade "beröringsterapi".
Japp, inget läker en deprimerad så bra som att bli våldtagen. Det vet väl varenda kotte.
I väntan på dom fortsatte mannen (ja ingen förvåning där över att gärningsmannen är en man) att arbeta som läkare.

Va, stopp, spola tillbaka bandet!! Varför får denna man fortsätta arbeta i väntan på dom?
Varför tar ingen sexualbrott på allvar!?
Om denna man varit min läkare och jag i efterhand fått veta att han dömts för våldtäkt av en patient så hade jag mått så dåligt. Det spelar ingen roll om han inte ens tittade åt mitt håll. Jag hade mått dåligt för ett samhälle lät honom vara i närheten av mig, behandla mig och sätta mig i en situation där även jag riskerade att råka ut för hans behandlingsterapi. Socialstyrelsen ansåg sig inte kunna agera förrän det fanns en lagakraftvunnen dom. alltså en dom som inte längre kan överklagas i nästa rättsinstans.

VARFÖR TAR INGEN SEXUALBROTT PÅ ALLVAR???



VARFÖR TAR INGEN SEXUALBROTT PÅ ALLVAR???
På allvar tas det väl först om en prinsessa, eller statsministerns barn eller en kändis blir våldtagen.
Ja då jäklar hade varenda jävel agerat.
Men nu, när det dagligen gäller vanliga kvinnor. Anonyma kvinnor utan ansikte eller namn.Kvinnor som bara är en ålder i tidningsnotisen. Ja de kvinnorna är det ingen som tar på allvar!

Varför tar ingen sexualbrott på allvar?



Kommentarer
Postat av: Jenny

VI behöver fler människor som bryr sig om sånt här, som är redo att kämpa för en radikal ändring. Och dessa människor måste hamna på inflytelserika positioner och vi behöver dem bakom "lagens kulisser". Så kämpa på med din juristutbildning. För där behövs det verkligen fler sympatiska människor.

2010-05-22 @ 12:19:02
Postat av: Helena

Detta är sjukt!!



Sv: Ja hon brukar lyckas med det mesta :)

2010-05-22 @ 15:58:40
URL: http://helenaengstrom.blogg.se/
Postat av: PrettyInPink

Helt jävla SJUKTTTTTTTTTTT! Tyvärr blir man inte förvånad...

2010-05-22 @ 16:42:37
URL: http://prettyinpink.blogg.se/
Postat av: Klara

Ja verkligen: VARFÖR!? Förjävligt är vad det är!

2010-05-24 @ 09:58:08
URL: http://klaralykke.blogg.se/
Postat av: Amanda

Usch, jag mår illa när jag läser det här, så sjukt!

2010-05-28 @ 11:17:11
URL: http://frokenpimpinell.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0