Träna träna


Idag ska jag iväg och träna. Det känns lite motigt för min PT sa att jag måste träna fyra ggr i veckan för att få till en bra viktnedgång. fyra ggr!? Hur ska det gå?
Det måste gå! Skam den tjockis som ger sig, som Charlotta Flinkenberg säger.

Åh vad Gisele har snygg kropp! Nu eftersträvar jag inte just en sån smal modellkropp.
Jag eftersträvar min vanliga gamla kropp. En normal och kurvig stlk 38.
Jag vill inte vara stlk 42 längre. Det gör att jag känner mig instängd i kroppen.
Utsidan visar inte min insida.


Kommentarer
Postat av: Anna

Det blir ju lite lättare att motionera när snön försvinner. Har du möjlighet att cykla tex? Vardagsmotion helt enkelt. Jag tycker det låter mkt med gym (eller liknande) träning fyra ggr i veckan ovanpå heltidsstudier, extrajobb och allt annat du har, men samtidigt låter du så motiverad att du nog klarar det finfint!



Sen jag fick barn har jag också en annan kropp än jag hade innan. Som kanske ser lite annorlunda ut, men främst känns annorlunda. Jag har inte riktigt kommit fram till om jag orkar ändra det än.



2010-03-19 @ 13:13:44
Postat av: Anna

PS Julia Skott (juliaskott.wordpress.com) skriver bra om vikt och man kan klicka sig vidare till andra som skriver hur man kanske gör en tankevurpa när man tror att en viss utsida inte speglar en viss insida. Mycket tänkvärd läsning! ds

2010-03-19 @ 13:17:18
Postat av: Lisa

Du är fin som du är men lycka till att bli en 38a :). Dumt nog så känner man sig tjock på H&M än fast man oftast har 38. Medium på allting, ibland 40, men så prövade jag jackor och fick tjockisångest för jag var tvungen att köpa 42 och 42 är ju största storleken bland divided kläderna, de gör helt sjukt småa kläder på H&M, deras storlekar är för dem som är jättesmala på tal om ingenting. pepp pepp, du kommer klara det :*

2010-03-19 @ 17:16:13
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Little Peaché

anna: nej men en ändrad kropp behöver inte alltid betyda att man vill ändra tillbaka den. om man är nöjd med det man har i nuläget så varför ändra det.



jo det känns lite motigt med motion fyra ggr i veckan. men om det är det som krävs. men det känns fan motigt. jag känner mig lite nedslagen för tillfället.



kram

2010-03-21 @ 21:50:50
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: Little Peaché

anna: jag tackar för tipset! kram

2010-03-21 @ 21:51:09
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: MOR

jag tror att du kommer att frigöra endorfinerna snart så att du verkligen tycker att det känns skönt när du har tränat. Det är bra för huvudet att träna, det vet du! Jag är övertygad om att du kommer att må bättre.



Love you

MOR

2010-03-22 @ 08:34:44
Postat av: Little Peaché

mamma: du har helt rätt. förr eller senare kommer det väl komma naturligt att det finns ett sug efter träning.



kram på dig

2010-03-23 @ 12:53:34
URL: http://littlepeache.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0