Många timmars vårstädning

Min dag idag har bestått av plugg plugg plugg och många timmars vårstädning.
Imorgon blir det mer plugg, mer städning och så slänger vi på lite träning.
Just nu tycker jag ganska synd om mig själv och undrar varför just jag av alla människor var tvungen att bli den som fick kämpa med viktuppgång och sen slita ännu hårdare för en nedgång.
Men, man kan tycka synd om sig själv en kort stund. Sen är det upp på hästen igen som gäller.
För smalare blir jag inte av att gnälla. Tyvärr, för var det så hade jag nog varit supermodel vid detta laget.
Nej, smal blir jag av att noga planera min vecka, tänka på allt jag stoppar i munnen och verkligen utvärdera olika födoämnen för att sålla bort de som just nu är sämre alternativ.
Och sen det viktigare elementet. TRÄNA.
Så imorgon blir det söndagstradition med min svägerska, vilket betyder en timmas SATS-flow för att sen basta och snacka lite skit efteråt.

Men belöningen skall komma och den i form av en ny-gammal garderob att få komma i igen.
Tänk när jag åter igen får på mig de där jeansen, den där klänningen, den där kjolen och den där kappan.
Måtte den dagen komma. Måtte min motivation inte tryta.
Jag vill verkligen klara det den här gången.

Jaja, jag må låta lite melodramatisk just nu. Men det blir ju lätt sådär på kvällskvisten när huset är tomt och David är utomlands med jobbet. Sängen är tom och bara jag i soffan och om jag vill höra en enda människas röst så får jag prata med mig själv. För tror ni jag har många kompisar som ringer?
Det var en retorisk fråga...

Imorgon är en annan dag. Nu ska jag krypa i säng med en bok av Göran Tunström och en kopp kvällskaffe. Imorgon är en annan dag.


Kommentarer
Postat av: Lisa

<3 kramar i massor och du kommer lyckas. jag tror på dig raring.

2010-03-21 @ 02:19:04
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Lisa

du du du det går inte att kommentera inlägget under det här, så testa att uppdatera så kommenterar jag det fniss!

2010-03-21 @ 02:23:22
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Åsa

Kämpa! Du har redan tagit flera kliv på vägen, fortsätt att gå så kommer du uppnå ditt mål. En grej man kan göra är att ha en inspirationsanteckningsbok eller plansch, där man skriver upp eller klistrar in bilder på hur man vill se ut (realistiska mål då alltså) och recept på goda nyttiga maträtter, allmänna tips om träning och så vidare. Den funkar både för att hålla sig på rätt stråk och för att, när allt känns jobbigt och man vill frossa i choklad, så kan man kolla i den och minnas sitt mål.



Jag är säker på att du klarar det, kämpa på!



Kram från en trogen bloggläsare

2010-03-21 @ 14:27:35
Postat av: Lina

Fy fasen vad jag känner igen mig i detdär "varför just jag" Men jag kan tänka mig att du har massa andra bra egenskaper som du är nöjd över att just du råkar ha! Fortsätt att kämpa och tänk på hur kul det kommer vara att kunna använda dina snygga kläder :)

2010-03-21 @ 15:58:39
Postat av: underbaraclara

Heja dig! DU inspirerar MIG till att träna och försöka äta bättre. Tänk på det när det känns motigt .



Tack för det

2010-03-21 @ 17:49:50
URL: http://folkbladet.nu/underbaraclara
Postat av: MOR

Klart att du kommer att klara det. Kan du läsa en hel jäkla kurs och klara tentan så kan du ju klara detta. Du måste ju vara supermotiverad nu annars hade du inte gjort det. Försök äta 80% som japanerna... det är sällan man ser tjocka asiater, dessvärre ser man väldigt många tjocka indier och deras diabeteskliniker räcker inte till längre. I ett land där 80% av befolkningen är vegeterianer blir man förvånad över detta men deras välstånd har fört med sig en maximal överkonsumtion av godis och läsk.

Kom igen Fia du gör detta för din skull, för att du äntligen ska få känna igen dig.

kram

MOR

2010-03-22 @ 08:48:34
Postat av: Little Peaché

mamma: ja jag ska fanemej göra detta för min skull. =) jag ska kämpa och vägra ge upp!

tack för all pepp!



kram på dig min allra finaste mamma!

2010-03-23 @ 12:56:14
URL: http://littlepeache.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0