Gårdagens outfit 17 juni 2010

Igår hade jag en underbar dag med några timmars solbadande på en träbrygga vid Årstaviken.
Det var fridfullt tills ett par fyllhundar började gorma och gapa.
Att brottsligheten, stökigheten och överfallen ökar på sommaren är ju ingen slump.
Det är direkt relaterat till en ökad alkoholkonumstion som även flyttas ut i det offentliga rummet.
Fy vad jag är fed up med packade människor.

Jag hade på mig:
randig tischa - Daves från the t-shirt store
kjol - H&M
Kavaj - mammas gamla kenzo jacka ( i love )
gladiatorsandaler - present från mamma
stråhatt - Åhléns



Förutom jackan var kläderna väldigt casual och passande för beachhäng.
Men direkt efter beachen åkte jag och Dave på vernissage och med jackan på blev det genast en mycket roligare outfit. Ett snabbt stylingtips för att bli chic med andra ord.
Och på tal som vernissagen (och en annan vi var på i förra veckan) så har jag verkligen fått en dröm.
Och det är att när jag är fancy lawyer med big paycheck så ska jag börja köpa mer konst.
Och gärna av ivriga, hungriga och oförstörda avgångselever.
Så vill ni se två utställningar så är den en på Bukowskis utställningslokal i Berzelli Park.
Där ställer Fotoskolan Sthlm ut och nivån var generellt mycket bra.
Jag hittade en fantastisk bild som jag så gärna vill köpa men den kostar 2500 kr exklusive ram.
Men oj vad fin den var!
Den andra utställningen är på CFF 8centrum för fotografi) på tjärvhovsgatan. Där ställer avgångseleverna från Kulturama ut sina bilder. Men jag blev ganska besviken. Nivån var inte särskilt hög.
Temat för utställningen var den svenska drömmen och vissa elever hade tagit det rent för bokstavligt och fotograferat människor med svenska flaggan osv. Det kändes både gjort, icke innovativt och ganska tråkigt.
Men en bild var särdeles wow! Tyvärr kostade den 15.000 kr men när jag pratade med fotografen och bilden hade jag inte långt från tårarna! Den var divine! Inspirerad av Anders Zorn.



Ni får ursäkta den något tuffsiga frisyren! ser ut som en nykläckt kyckling men jag hade inte beautyboxen med till playan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0