En aning kontraproduktivt

Jag måste få lov att ifrågasätta en grej som Eling Kling gjorde nyligen.
Hon köpte en t-shirt från ACNE som hon sedan klippte sönder och "nu känns den mycket bättre".
Och jag stör mig! Dels stör jag mig för att det känns idiotiskt att köpa en t-shirt för så mycket pengar för att sedan klippa sönder den. kan man inte köpa en 100 kronors tischa på H&M då?
Eller är det kanske en fråga om perspektiv. Är min snäva studentbudget anledningen till att jag stör mig? Handlar det kanske om att ACNE är dyrt för mig och Givenchy är onåbart. Medan det är tvärtom för henne. Acne är som H&M, Givenchy är dyrt men houte couture är onåbart?
Men den andra grejen som gör att jag retar mig nått enormt är följande:
Är det inte en aning kontraproduktivt att ha sönder ett plagg från ett märke med tanke på att hon gjort halva sin karriär på att enbart hylla detta märke?
Är det inte att indirekt dissa designern bakom t-shirten?
Vad tycker du? Överreagerar jag?


Bildkälla: Elin Kling

Kommentarer
Postat av: Jacqline

Nej, det tycker jag inte att du gjorde. Varför ska man köpa en tröja om man sen ska klippa sönder den? Bättre att köpa en billig och göra det med!

2010-06-16 @ 17:37:37
URL: http://jacqlinee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0