1 januari 2010

Åh vad jag älskar den 1 januari 2010. Allting är nytt och fräscht och alla ens synder förlåtna. Nu ska man göra allt det man inte gjorde förra året. Man ska förbättra, utvecklas, förfina och så vidare. Jag älskar 1 januari 2010. detta datum är den allra fräschaste nystart man kan tänkas få. Första dagen på det nya året.
Nu är motivationen på topp och alla ens nyårslöften känns lätta att ta tag i.

I sann modebloggaranda tog jag med mig min kamera när jag och David firade det nya året på restaurang Grill. Men sjuk och febrig som jag är glömde jag minneskortet hemma! (Det är nu vi säger skit skit skit). Och ni borde också säga skit, för fin som in i bänken var jag!
Jag hade på mig en kornblå nyårsblåsa som jag köpte för många år sedan. Och om jag får säga det själv fick jag många uppskattande blickar igår.



Då nyår alltid är en innerligt stressig dag. Det ska vara lite roligare än förra året, lite glittrigare än förra året och en hög dos glamour på det. jag blir alldeles matt av den evinnerliga frågan som kommer från alla håll och kanter "vad ska du göra på nyår", "vad ska du ha på dig" och "har du en fest att gå på". Så för att slippa stressen tog jag sonika saken i egna händer. jag bokade ett romantiskt bord för två på hemskt fashionabla Grill där vi intog en underbar 4 rätters meny (med undantag för anklevern som fick mig att ganska odiskret hulka i min servett, tur att vi satt i en lite avskild romantisk hörna).

Eftersom jag inte hade kamera så lånar jag helt fräckt en bild på Grill från Sandras fina blogg. För bild på restaurangen måste ni få då denna plats är som en sagovärld. Varje skrymsel och vrå är uppdelade i olika run och platser. Och man blir superinspirerad på hur man vill få till det hemma.

 

 


Kommentarer
Postat av: Att ha det gott

Önskar dig ett RIKTIGT GOTT NYTT ÅR

2010-01-01 @ 16:25:34
URL: http://rubinen777.blogg.se/
Postat av: Fifi

Åh, vad fin du var!

2010-01-02 @ 17:57:29
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: clarah

fiint! har du färgat håret brunt igen?

2010-01-04 @ 13:28:14
URL: http://claringen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0