ELLE-galan 2010

Som vanligt vill jag kräka på att sveriges modeelit måste vara den allra fegaste modeeliten.
Svart, svart, svart och åter svart.
Dessa kvinnor och män anses vara våran tids stilikoner och de är så tråkiga att jag somnar.
Men några stod ut och det var splendid!

Bea Szenfeld - titta på hennes ljuvliga tekannaväska! Hon är rolig och söt och begåvad!

Efva Attling är i särklass en av Sveriges vackraste kvinnor och jag älskar att hon vågade sig på lite färg.
MEN man undrar ju om det var avsiktligt att strassapplikationerna skulle sitta som evas löv i lustgården?

Ingela Klemetx-Farago - Detta är en av mina stilikoner faktiskt! Hon är modig, vacker och egen.
hon går crazy på både sminket, håret, kläderna och accessoarerna. Precis som jag vill ha det!

Linda Sundblad - blondiner i rött är himla snyggt. Modigt och roligt!
Denna tös tränar på mitt gym så man skulle kanske gå fram och säga att hon var fin på Elle-galan.

marina kerkelidou - ÅH hon är ju så otroligt fin! Och så verkar hon himla trevlig.
Här har hon på sig en puderrosa sammetsklänning från dagmars a/w 2010.

Martina Bonnier - okej, lite safe men jag gillar henne.
Jag gillar att hon kär konsekvent på sin stil och att hon klär sig i sin ålder. men det var faktiskt en söt klänning!

Olof Erlandsson - På galor har männen oftast inte så många alternativ. Men denna Olof (vem är han) visar att man kan vara galaklädd, elegant, glamourös och samtidigt egen, personlig och himla intressant.
jag lånar gärna hans ringar!

camilla thulin - henne kan man alltid lita på. Denna kvinna vet glamour! och hon träffar mitt i prick varenda gång!
Fab fab fab!

Och nu, stunden ni väntat på, de som misslyckades utterly and completely

Elin Lanto - jag har inga ord, bara adjektiv.
rymd, polokrage, ålskinn, för lång, matrix ... jag kan fortsätta.
det är helt enkelt så obeskrivligt fult och fel och osmickrande att jag lämnar detta bakom mig genast!

Elsa Billgren - jag vet att vi precis haft ett konståknings-EM.
Men med denna klänning tror man att Elsa gått fel. Hon skulle till isen men kom till elle.
jag avgudar elsa och tycker hon är fab, men vad är det för material i klänningen?
Den ser hemskt svettig ut iallafall.
Och konståkning....

Hayden Panettiere - tog emot pris som bäst klädda internationella stjärna.
hur är det möjligt? Bäst? Klädd?
Om detta är bäst klädd får vi hoppas att jag aldrig blir känd för gud vad jag alltid hade fått vara worsed dressed då!

Blossom Tainton - Är hon på piller?

joanna mäki - årets vinnare av Elle och HM:s designpris.
Man kan summera denna egengjorda klänning med "friskt vågat, hälften vunnit"

robyn - jag älskar henne och hon är alltid fab. Men nu ser hon ut som en vit Fresh Prince in Bel Air.

Årets gala bjöd på en härliga stilbubblare; the dominatrix

Blondinbella - Det är åltight satin, det är spets, det är genomskinligt, det är korsett, det är mycket tuttar (rent generellt på henne just nu) det är ett plattat hårsvall som ser ut som piskor, det är en guldkedja som fastnar i hennes hysteriska klyfta.

Michaela Forni - Har flickstackarn inga vänner som kan säga till henne att hon ser ut som fan?
detta är fult på så många olika sätt att vi helt enkelt kan lämna det omgående...
...Men helt seriöst, polokrage och inga ärmar och genomskinlig!!??

Karin Säby - Alltså om hon bara ansträngt sig lite till så hade hela hon var täckt av läder och dylik immitation.
Hoppsa hon inte bär sin egen design!?

sådärja, det var årets Elle-gala det!

Kommentarer
Postat av: MOR

Finns det ingen bild på dig?

Kram

MOR

2010-02-02 @ 15:53:17
Postat av: Eva i Gävle

Hahaha! Du är så ELAK! Gillart! Och håller med! Har sett fler bloggare vara lite lagom kritiska mot modeeliten på sistone. En trend? Jag hoppas! Fram för mer individualitet. Ja, rentav RADERA orden mode, fashionista, trendig och så. Man kan väl få gilla kläder UTAN att följa någon ANNANS smak!!!

Heja heja!



2010-02-02 @ 21:11:59
Postat av: Lisa

trevliga bilder och jag håller med som fan och jag ville ju se bild på dig juuuu!

2010-02-03 @ 01:05:55
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Becca

Grym genomgång av bäst och sämst!

2010-02-03 @ 22:54:31
URL: http://rebeccasutton.webblogg.se/
Postat av: Little Peaché

mamma: haha nej jag får inte gå på sådana fester!

2010-02-11 @ 13:31:39
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: Little Peaché

eva i gävle: haha aj då upplevs jag som elak! Det var inte min mening.

Man får väl hoppas att folk har självdistans! =)



kram på dig

2010-02-11 @ 13:32:13
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: kajsa

hahahha. jag sitter här i min säng och skrattar gott och varmt åt dina dissningar. underbart Frida! varför mjäka med mode'eliten' som alltid klappas medhårs? du har så rätt i det mesta.

dettas är en av anledningarna till att jag gillar dig så jäkla mycket!

2010-02-14 @ 14:35:26
URL: http://aenigma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0