Dag 01 - om mig

Jag heter Frida Gabriella Svensson och är i mångt och mycket väldigt nöjd med mitt liv. Men det har inte alltid varit så. Under lång tid var livet bara en jobbigt ekorrhjul som snurrade snabbare och snabbare och jag var fullkomligt rådvill om hur jag skulle ta mig ur den. Men det gjorde jag och nu är livet precis som jag en de mörkaste stunderna önskade mig En underbar partner. David är verkligen en dröm som blivit sann och jag måste ofta stanna upp för jag blir så överväldigad över att han verkligen är min. Jag har en grym relation med mina föräldrar och med min syster.
Jag kom in på min drömutbildning och har klarat mig bra genom hela. Jag extrajobbar på ett bra ställe, jag jobbar ideellt med de mest underbara ungdomarna ni kan tänka er, jag har jättefina kompisar.
Och nu låter mig liv helt jävla galet bra, eller hur? Men låt er inte luras. Jag har även ett stort problem. Jag är en typisk high achiever och det gör att jag har väldigt svårt för att vara nöjd. Ett resultat byts snabbt ut mot ett missnöje i att viktnedgången inte blev så stor som jag ville, att betyget inte blev så högt som det borde, att få lite vänner kom på festen osv osv osv. Och jag vet att jag inte är ensam om detta problem och därför säger jag dig nu, lägg av med det där. Jag måste också lägga av med det där. För snacka om att skjuta sig själv i foten.
Sådärför försöker jag så ofta jag bara kan att stanna upp och uppskatta det jag har. Att inse att det är inte hela världen att David glömt ringa för det viktiga är ju att jag har en man som älskar mig över allt annat. Det gör inget att mina betyg är medel för jag är smart och kommer hamna precis där jag vill i arbetslivet. Det gör inget att jag bara har några vänner för de jag har är absolutely fabolous. Det gör inget att min blogg är liten för ni som läser den är de bästa läsarna man kan ha.
bra saker med mig:
* organiserad
* väldigt snäll
* tar aldrig skit
* är väldigt omtänksam
* har rejält med civilkurage
mindre bra saker
* kontrollfreak
* känslig som tusan
* inte så bra tålamod
Men vet ni, om man slänger ihop alla bra, dåliga och alla de emellan sidorna hos mig så får man fram en alldeles unik cocktail som gör mig. Och i det stora hela är jag himla nöjd med den personen.
För den enda du måste leva med hela livet är dig själv så det är viktigt att lära sig älska den personen som bara den.

Har du några frågor om just mig?


Här gör jag tummen upp för en superchic vardagsklädd Kylie Minouge.


Kommentarer
Postat av: Josefin

Jag vill mest bara säga att jag tycker mycket om dig. Du är och har vart en väldigt omtänksam och hjälpsam människa redan från dag 1 och det uppskattar jag väldigt mycket. Du har ställt upp för mig mycket och jag är så glad över det. Tänk va, 2 bloggnördar som fann varandra och blev kompisar. Hur fint?



Kram. Puss.

2010-12-01 @ 11:54:53
URL: http://gatumusikanterna.se
Postat av: Lisa

trevlig läsning.

2010-12-01 @ 12:14:36
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: MOR

Glöm ALDRIG att du duger som du är. Du har alltid gått dina egna vägar och många gånger betalar man ett högt pris för det och ibland har du tappat bort dig själv (vem har inte det?) men du hittar alltid tillbaka och jag önskar och hoppas att traditionen med starka kvinnor i din släkt har satt sina spår.

Love you

MOR

2010-12-01 @ 13:17:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0