Blonde Ambition

Då dagen D närmar sig borde vi ju ta oss en titt på blonda bombnedslag.
Och så får vi hålla tummarna att jag kommer bli en riktig knock-out jag med som blond då!

Barbie

Brigitte Bardot

Britt Ekland.
Här med Rod Stewart! De två är ett av mina favoritpar genom tiderna.
Rock n' roll, blonda brudar, snygga kläder och härligt härligt men farligt farligt!

Dolly P.
Åh jag älskar henne!
Och hon var vacker som en dag back in the 70's.
Snacka om ett dockansikte!

Farah Fawcett!
Så här vill jag att mitt blivande hår alltid ska se ut!
Lockigt och galet men platinablont då!

Gynning.
Hon var riktigt fierce i denna frilla!

Jean Harlow!
Där snackar vi platinablont!

Lindsey!
Det finns något trashigt över det hela.
Och till mina stackars föräldrars förfäran råkar denna trashighet ligga mig varmt om hjärtat!
Men de har lovat att älska mig oavsett hårfärg! =)

Madonna!
There is no words!

Marilyn!

Pamela!
En av mina favvisblondes!
Har ni sett artikeln om henne i Vogue?
Hon må ha stora rattar men hon är inte dum inte!

Scarlett!
Här är hon i Dolce & Gabbanas nya kampanj!
Och hon är smokin hot!

Så summa sumarum!
You gotta love em' blondes!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag tror att jag har sett en bild på dig i blont (visst finns det någon sådan i bloggen?) och du var superdupersnygg! Är det där riktigt blonda svårt att sköta? Inte utväxten då, mer vad som händer med kvaliteten på håret, blir det mkt frissigare?

2009-09-11 @ 13:03:07
Postat av: Little Peaché

anna: jo en bild har funnits på bloggen från när jag var blond.

Det blonda kan vara svårt att sköta. Först och främst är det en evig kamp att hålla det vitt istället för gult. Men det löser man bäst med ett riktigt bra silverschampoo. Utväxten är ju ett annat problem, speciellt för mig som har ett hår som växer ovanligt fort. Jag får bleka ungefär var tredje vecka.

Blekningen i sig kan skada hårbotten. Jag slutade bleka håret eftersom jag fick sår i hårbottnen efter några års blekande.

Sen sliter det som FAN på håret. Men jag har otroligt starkt och slittåligt hår så med inpackning och glanssprej kan jag få riktigt fint och glansigt hår. men jag personligen gillar när håret ser lite slitet ut och inte sådär nytvättat. Jag hatar nytvättat hår, det ser så hängigt och trist ut.

Men framförallt så älskar jag att vara blond. Jag får en inre styrka av att gå runt som en blond amazon! =)



KRAM!

2009-09-11 @ 13:14:55
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: Katarina

åh jag väntar så på att se hur du ser ut i det blonda! kommer säkert att vara ursnyggt!

2009-09-11 @ 17:34:48
URL: http://pleur.blogg.se/
Postat av: MOR

Pamela.... suck Frida!

MOR

2009-09-14 @ 09:04:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0