The answers

Här kommer alla svaren min gullungar!

Berätta om din relation till feminism!

Feminism för mig är att sträva efter en framtida verklighet som gör att jag som kvinna slipper ursäkta mig hela tiden.
Slippa be om ursäkt om min kjol var för kort, om jag var bitchig trots att mannen bredvid mig bara var framgångsrik. Feminism är det allra viktigaste än människa kan vara. Och det handlar inte om att trycka ner män utan det handlar om att öppna folks ögon och kämpa. För just nu straffas 50 % av mänskligheten på grund av ett hål mellan benen och om det inte är får jävligt så säg vad!

 Är du pessimist eller optimist, motivera!
Definitivt optimist. Jag har stunder när jag är negativ, deppig och då min självkänsla är kass men pessismist blir jag aldrig! Jag anser det vara en styrka att kunna se det positiva i livet, tro gott om människor runt omkring dig och tack vare min optimism har jag genom hela livet kunnat rycka upp mig och komma tillbaka i spelet.

Är du medveten om vad mönstret du har som bloggbakgrund är för märke:)?
Ja mitt favvismärke Marimekko!. Men jag borde kanske ta bort det, eftersom det är varumärkesintrång på mönsterskyddat material.

Vad vet du om finlandssvenskar?
Att det pratar som Mark Levengood och Mumintrollen och mitt hjärta smälter. Och de finlandssvenskar jag träffat super mycket och är ganska skrikiga. Men mer än så vet jag inte. Men jag kan berätta att jag badat i samma pool i Vietnam som Tarja Halonen och henne mans snopp råkade ramla ur den resårfattiga badbrallan och vi fick alla se den.

Hur började du blogga?

Jag bara började! Har bloggat i många många år men aldrig i en blogg som läses av så många som denna. Jag kände att jag kunde bidra med något i den smalhysteriska modevärlden.

Åhhh! Tack vare dig ska jag nu återvända till min gamla stil, jag har sedan jag började på gymnasiet blivigt svin trist när det gäller kläder men nu har jag fått en ny inspirations källa!
Älskar din klädstil! /H

Då tackar jag! =)

Hur bodde du i Malmö?
I Malmö bodde jag i min underbara bostadsrätt som ligger vid folkets park/st knuts torg.

 Vad tycker du om Malmö?
Jag älskar Malmö som stad men folket är jäkligt skitnödigt. Alla har en sånt innerligt behov av att vara coola och jag blir mest kräkig av det. Men Möllan är det bästa stället på hela jorden tror jag!

 Vad är bäst med sthlm?
Än så länge vet jag inte. Har inte bott här så länge och har inte fått någon rejäl crush här. Men bäst med Sthlm är att det ger mig en constant reminder om hur modig jag var som vågade flytta med David hit.

 Berätta om din största förebild!:)Puss puss
Oj vilken svår fråga. Jag brukar alltid säga att "den enda du måste leva med för resten av livet är dig själv". Jag tror det är innerligt viktigt att vara sin egen bästa vän. Så jag är nog min förebild. Men självfallet finns det massvis med beundransvärda män och kvinnor i min närhet som är förebilder.

Jag vill bara säga, appropå ingenting och inte alls egentligen relaterat till det här inlägget, att jag tycker att du är så jävla bra Frida. Så.jävla.bra.
Tack!! Så himla fint sagt!

Åh så spännande med frågestund! Jag undrar vad du har för favoritställen i Stockholm, jag är ju nyhitflyttad och hittar inte så bra. Café, bar, restaurang, shopping.
Jag är ju också ganska så nyinflyttad här och har ännu inte hunnit hitta smultronställen men jag älskar vintage butiken "Old Touch" som ligger vid Odenplan. Ett underbar café är Sturekatten som ligger vid Östermalmstorg. En riktigt grym bar är Morfar Ginko vid Mariatorget. Berns och O-baren är grymma klubbar och Marie Levaue (eller hur det stavas) är grymt beroende på vilken klubb de har för kvällen. Restaurang vet jag typ inte. Vi är så fattiga så vi äter nästan aldrig ute. Men Debaser har urgrymma hamburgare. Man dör lite för varje tugga.

Du skrev en gång att du skulle berätta om hur det gick till när du lada ev med alkohol. Har du ångrat dig, eller kommer vi att få läsa det inlägget? Det ser jag fram emot isåfall.
Kram på dig

Det är en väldigt personlig fråga som jag kommer svara på. Men eftersom allt är på internet handlar det om att vara 100 % säker på att man är villig att dela med sig av något.
Men jag har inte druckit sen juli 2007 och kommer aldrig börja igen. Jag slutade dricka då alkohol styrde mitt liv, påverkade min val och fick mig att svika mig själv, min familj och mina vänner om och om igen.
Att sluta dricka är utan tvekan det bästa beslut jag någonsin tagit.

Jag undrar bara var du hittar allt ditt mod!? Att våga vara den du är, stå upp som stark feminist. Visa bilder på dej själv (Jag tycker du är sjukt vacker, men jag skulle aldrig våga visa mig så som på bilderna från internationella kvinnodagen) Jag vill också bara säga att även fast jag kanske inte vågar vara lika självsäker som du så vill jag det innerst inne och jag beundrar dig så himla mycket! Kram!!
Jag har i många år haft en usel självkänsla och stundtals även ett dåligt självförtroende. Men med terapi, dagboksskrivande och dagligt arbete med min sjävkänsla kom jag till en punkt där jag inte längre bryr mig. Folk får tycka vad de vill om mig, huvudsaken är att jag tycker om mig. Och "våga visa sig på bild" det handlar väl om att själv tycka den på bilden är snygg! Jag tackar dig för en underbar kommentar och komplimang! Du fick mig att sträcka lite extra på ryggen idag.

Nämn tre grejer som är det bästa med just ditt utseende, och tre grejer som är bäst med din personlighet! Nämn också något du är stolt över när det gäller dig själv! Det är så otroligt peppande att höra andra kvinnor berätta varför de är bra tycker jag!

Jag har en timglasfigur som jag är mycket stolt över, jag har mörkbruna ögon som jag ofta får komplimanger för och jag har ett glansigt hår som tål mycket stryk men fortfarande ser fint ut.
Jag är inte rädd för konflikter och står upp för det jag tycker, jag är mån om att hela tiden jobba med mig själv och vara den bästa frida jag kan vara och jag är himla snäll mot folk i min omgivning.
Jag är otroligt stolt över det liv jag lever idag. Jag har rest en lång resa för att komma hit och det är dagligen något att glädjas över.

Vad för sorts advokat vill du bli? Vem tycker du är vackrast i hela världen? Också vill jag att du ger tips på bra bloggar!
Jag vill bli försvarsadvokat tror jag. I dagsläget känns det som mitt kall.
Vackrast i hela världen är min pojkvän David, min mamma Sabine och min syster Paula.
Bra bloggar: Betty Lou, Fina Miri, Hana Pee, enoughisenough

anna var köper du helst dina kläder? 
På loppis!!!!

Vill du ge den fina baskern på bilden till mig? :-)
Maila mig så kan du få köpa den! =)

Kommentarer
Postat av: Maria

Det beror mest på att det klingar jämställdhet för kvinnornas del, att karlarna ska ta lika mycket av skitgörat och att vi ska få lika mycket av det åtråvärda de sitter på men helst inte tvärtom. Sen tycker jag inte att det är en princip jag står för i alla lägen heller, för en "orättvisa" man trivs med är väl inte orättvis bara för att nån annan säger det? Oh well... Det är ett diskussionsvänligt ämne hur som helst;) Fika blir det, i vårsolens sken! :D

2009-03-15 @ 11:32:06
URL: http://virgin-on-the-rocks.blogspot.com
Postat av: Tant Brun

Angående din syn på feminism och alkohol, för detta är jag för alltid din beundrarinna. Jag är tacksam för att jag hittat dig (din blogg) i denna djungel av bloggar. Jisses bruden, heja dig!

2009-03-15 @ 16:23:21
URL: http://tantbrunsfunderingar.blogspot.com
Postat av: Paula

Tack för du skrev så fint om att jag var vacker:) det är du med<3

2009-03-15 @ 16:43:38
URL: http://lillafrokenjag.blogg.se/
Postat av: Sassy

Åh, vad kul det var att läsa svaren!

Du är en grym tjej och en bra inspirationskälla!



kram

2009-03-15 @ 22:30:52
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Postat av: Mamma

Min lilla Fina-Fia!

Love you

MOR

2009-03-16 @ 08:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0