Tunnelbanan är snuskens himmelrike

Efter att ha jobbat i butiken i nästan 8 timmar är huvudet tungt och jag längtar hem. På tåget brukar jag sitta och läsa eller filosofera. För tillfället tänker jag en hel del på hur mitt liv ska bli med glamoröst och hur jag ska på Dallas volym på håret. Jag drömmer mig bort och tänker på dyra kläder. Jag tittar på mina smutsiga skor, mitt halvfeta hår och luktar lite svett och dagdrömmer om regelbundna ansiktsbehandlingar, pedikyrer och manikyrer när ... klipp klipp...

Framför mig sitter en man med möjligtvis samma drömmar. För ett tu tre har han tagit fram en nagelklippare och klipper både fingernaglarna såväl som tånaglarna. Klipp klipp klipp, det slutade aldrig att klicka och hans nagelbitar flög runt.
Jag sa högt till David "huuuuuuur kan man vara så äcklig? Fy faaaaaaaan! Jag kräääääääker". Men nej, meddelanden gick inte fram och naglarna fortsatte att klippas.

Jag blev så arg! Men vad gör man? Säger man till en vuxen man att man inte kan klippa naglarna på tunnelbanan eller håller man bara tyst och tackar gud för att ens egen mor och far lärde en lite vett? Ett tu tre så börjar väl damerna byta tampong på tuben eller kanske raka benen. Portablet raklödder och sen är man all set...

Nej, mamma och pappa, TACK för jag åtminstone är så väluppfostrad att jag behåller mina badrumsvanor i badrummet.


Kommentarer
Postat av: fröken lila

usch sá äckligt!! tvi! fast, jag vet itne heller om jag hade sagt nágot eller ej. och annars är jag ändá en av dem som brukar säga till när nágot stör mig riktigt mycket (som t.ex. för hög musik ur hörlurarna hos folk pá táget..)

2009-06-24 @ 22:31:43
URL: http://froekenlila.blogspot.com
Postat av: Mamma

Jamen så äckligt. Det kanske var dolda kameran eller något. Jag hade nog inte kunnat sitta kvar. Jag krääääkoouuurr.

Tack för vett och etikett, fast ibland undrar jag om det inte är till nackdel med vett och etikett, för vi som har lärt oss blir ju jäkligt irriterade på dem som inte har lärt sig och som gör som de vill. Jag kan bli så arg på folk som inte vet hur man hanterar bestick på rätt sätt, fast de blir ju aldrig irriterade på mig för att jag kan - eller tycker de att jag har "a stiff upper lip".

Love you

MOR

2009-06-25 @ 10:54:03
Postat av: Charlotte

Men sånt gör man ju bara hemma i badrummet, fy så äckligt!

2009-06-25 @ 14:28:59
URL: http://sunrice.blogg.se/
Postat av: Katja

HAHA! Jag dör. Klippa tånåglar på t-banan, oh my! Lite komiskt men nasty.

2009-06-25 @ 22:49:00
URL: http://waxonwaxoff.blogg.se/
Postat av: mallis

uuhää fy va äckligt!



hyfs någon?

2009-06-26 @ 10:00:16
URL: http://malliss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0