Tangodramat

Som ett litet hål i väggen låg det där, cafeét. Inrett i omaka stolar, nedsuttna soffor, en gammal kaffemaskin. När jag och David klev in genom dörren igår kväll plingade dörren och det blev startskottet på att alla tystnade och tittade på oss. Vi hade gått in i någon privat, vi hade stört en grupp vi inte tillhörde och snart stod det en kort, skäggig och mycket allvarlig man framför oss. Han meddelade bestämt att caféverksamheten var stängd för dagen men om vi ville ha kaffe gick det bra.
Vi satte oss ner och jag hamnade bredvid en polsk man som viftade med en solfjäder och sakta med sakta gick det upp för oss. Vi hade kommit in i deras tangomöte. Med rykande kaffe satt vi inklämda bland svettiga dansare i alla åldrar, kön och nationaliteter.

Rummet var trångt och alla möbler staplade på varandra och det andra rummet var uttömt på möbler. Där inne spelade en ensam gramofon eldig tango och över golvet stapplade nybörjare och de mer erfarna dansarna flög över golvet.
Vi var mitt i ett tangodrama. Det var som en film.

Efter kaffe och prat sa den mycket allvarliga mannen att vi borde komma tillbaka och dansa tango. Han tog min hand och bad mig följa hans rörelser med händerna. Knäpptyst gjorde han rörelser med sin hand, sen vände han om på klacken gick. Halvvägs in i dansens rum vände han sig och sa "det är passion, det är inte lätt men när man kan blir två kroppar en" och sen gick han. Och vi med.

Kanske vi var lite tangofrälsta.
http://www.flickr.com/photos/pedropac72/2298405660/
Klicka på bilden för källan.

Kommentarer
Postat av: Anna

Ah! Som en film, minsann. Ljuvligt och lika ljuvligt berättat! Tack för att du delar med dig.

2009-06-30 @ 14:59:49
Postat av: fröken lila

tango är världens mest underbara pardans, tycker jag. när jag dansade tango för första gángen var det som en uppenbarelse. det var ett tag sedan jag dansade sist, men när jag flyttar ihop med min a sá ska vi gá en tangokurs. jag rekommenderar det varmt för er tvá. verkligen, frán hjärtat.

2009-06-30 @ 22:50:56
URL: http://froekenlila.blogspot.com
Postat av: Mamma

Ååååh så häftigt. Jag skulle vilja kunna dansa tango, det är så vackert.

Lovë

MOR

2009-07-01 @ 11:15:34
Postat av: trollpia

åååh, vet inte vad jag ska säga.....vilken fantastisk upplevelse!!

2009-07-01 @ 18:22:25
Postat av: Little Peaché

Anna: Tack! och nog var det som en film alltid!



Kram på dig

2009-07-03 @ 08:47:43
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: Little Peaché

Mamma: kan du inte gå tangokurs med pappa?



Kram

2009-07-03 @ 08:52:14
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: Little Peaché

Trollpia: Ja det var verkligen en annorlunda upplevelse.



kram på dig

2009-07-03 @ 08:56:32
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: fröken lila

jag dansade tango för typ 4 ár sedan. en kompis till mig som itne bodde i samma stad berättade, och jag kände att det ville jag ocksá kunna göra. sedan gick jag en nybörjar kurs under en hel helg, men min danspartner, nágon som jag inte kände värst bra men som ocksá hade nämnt att han hade lust att dansa, var urusel. ingen taktkänsla, stel i báda benen, och kemin mellan honom och mig passade inte. och det är det som är viktigast. att man känner sig trygg med varandra. efter det dansade jag itne pá ett halvt ár, och sedan blev jag ihop med en fin pojke som dansade tango. han bodde i en annan stad, men vi dansade varje gáng vi möttes, tyvärr blev det slut efter nágra mánader, och sedan dess har jag inte haft nágon att dansa med. eller jo, min a. ju, men vi har inte gátt en kurs ännu. men det ska vi göra när vi har flyttat ihop. att dansa tango med den man älskar är nog det bästa som finns. man kan flyga över dansgolvet, det är helt underbart. sá jag tycker ni borde gá dit igen och börja dansa. det är absolut värt pengarna!!

2009-07-03 @ 14:00:30
URL: http://froekenlila.blogspot.com
Postat av: Anneli

Kafé Tjärlek, månne? :)

2009-07-07 @ 23:39:08
URL: http://ungtant.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0