Om tystnad!

David har återigen rest bort. Denna gång är han i Bulgarien och fotar och han kommer hem på lördag. Sen är han bara hemma ynka fyra dagar för att resa vidare till Kreta i 12 dagar.
Men jag ska inte klaga. Jag har en kille som har fått möjligheten att följa sin drömmar och han är så lycklig. Och all saknad i världen är faktiskt värd hans lycka. För den smittar ju av sig på mig med.
Att få lov att ha långa perioder av ensamtid, trots att man lever ett samboliv, är en oerhörd lyx tycker jag. Likaså är det en lyx att få lov att riktigt sakna och längta efter varandra.

Jag har haft en vän på besök här från i fredags. Han har precis lämnat min lägenhet för att bege sig hem och jag är omgiven av tystnad. Det är även det, en otroligt lyx. Jag älskar att vara ensam och själv, bara jag och mina tankar, jag och mina drömmar. Även om jag är en riktigt sällskapsperson som älskar sociala sammankomster så är jag även en riktig hemmakatt!

Nu ska jag sätta på riktigt bra musik. Dansa mig in i duschen, dansa mig fram till sminkbordet. Göra mig i ordning och bege mig iväg till jobbet!


Bildkälla: Vet ej tyvärr

Translation: Everything is finally still and quiet. My boyfriend David is away and working in Bulgary and he is soon going to Greece. I've had a friend visiting me and he just left. Now I'm sitting here and feeling piece and quiet, a real luxury in this hectic world. But I have to go and get ready and soon leave for work.

Kommentarer
Postat av: Guro(:

Sv: Jaa, det skjønner jeg ass, dritkul da!! : D



Klemmer!

2009-07-13 @ 14:10:59
URL: http://skrivekrampe.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0