Stilpoliserna

Stilpoliserna Trinny and Susannah har ett modeprogram.
Där träffar de kvinnor som klär sig illa, par som tappat gnistan och människor som känner sig osexiga.
I detta arbete får tjejerna både ris och ros. Många hävdar att de är patetiska och materiella då de tror att en människas liv blir bättre av en klänning i rätt material och en bh i den rätta storleken.
Men det handlar inte om det. Det handlar om att dessa tjejer lär folk hitta kläder efter deras kroppsform och inte efter storlek.
It's about shape not size.
It's about shape not size.
IT'S ABOUT SHAPE NOT SIZE!
Är det inte otroligt så säg?
För nej, en klänning i det rätta materialet gör ingen kvinna lycklig och ger henne inte bättre självförtroende.
Men en klänning som öppnar en kvinnas ögon då hon inser att hon minsann har en fantastisk figur och istället för att deppa över en putig mage lär tjejerna henne att glädjas över snygga ben och sexig byst.

Det är lite så jag vill tänka.
Det handlar inte om storlek, det handlar om kroppsform.
Vilken kroppstyp är du?
Jag har en timglasfigur. Stor byst, markerad midja och stor rumpa.
Jag gillar att vara timglas!


Kommentarer
Postat av: fröken lila

jag tror jag har sett det ena eller andra av dem, och jag háller verkligen med dig. och sá handlar det ju utöver kroppsformen mest om de rätta färgerna. vissa bara passar inte i svart och andra inte i knallrött, och det lär de ju ocksá ut. att man ska hitta kläder som passar ens kropp och färger som passar ens hud och hár. och varken det ena eller andra är faktiskt lätt...

2009-02-04 @ 23:06:38
URL: http://froekenlila.blogspot.com
Postat av: spendera tiden till nåt annat än ältande

ja fast hur kul är det att gå tänka på nej nej kan inte ha båt urringning för då ser mina axlar breda ut??om jag sade till dig att byxor med hög midja inte passar dig alls...blir du glad att jag säger till eller vill du hellre gå i hög midja för att du gillar det?

2009-02-04 @ 23:28:35
Postat av: Bitte

Hear, hear!

2009-02-05 @ 09:30:16
URL: http://bittesbus.com
Postat av: Mamma

Det är OK att ta det man gillar tycker jag, alla behöver inte vara stilikoner, det finns, hör och häpna, människor som trivs precis som de är. Om jag ber om smakråd tar jag tacksamt emot det men om någon talar om för mig hr det ska vara utan att jag bett om det - då blir jag sur!

Love you

MOR

2009-02-05 @ 09:50:37
Postat av: Sassy

Jag gillar min rumpa. Den är putig och fin och muskulös:) Jag har ingenting emot den, men jag har något emot att jeans görs till tjejer utan rumpa! Ahllå, är det inte normalt att det putar ut lite där bak?



kram

2009-02-06 @ 11:56:17
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Postat av: annabanan

Jag älskar Trinny och Susannah!

2009-02-07 @ 16:10:11
URL: http://annabanan.blogg.se/
Postat av: Elena

Jag är bara ful :)

Fet rumpa, feta lår, fet mage, lite liiite midje, små bröst, feta armar, dubbelhaka, men stora vackra ögon och pussvänlig mun.

2009-02-07 @ 16:22:09
URL: http://stiftprinsessan.wordpress.com
Postat av: Little Peaché

spendera tiden till nåt annat än ältande: Nej men i dessa fall så handlar det ju om kvinnor och män som klär sig efter gammal vana och som faktiskt mår dåligt av hur de klär sig. Trinny och Susannah visar dessa människor att de faktiskt är vackra och värdefulla precis så som de ser ut!

2009-02-07 @ 21:32:52
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: fröken lila

tack för att du svarade pá min blog! men du, jag tror faktiskt att du blandade ihop min kommentar med den som nágon annan skrev? jag höll ju med dig, och bara lade till att de tvá utöver kroppsformen även pratar om färg, vilket jag personligen tycker är skitbra! och det är ju just det som är sá svárt: att bryta vanor som t.ex. att bära svart, som gör att vissa ser blek och sjuk ut och pga det ännu mer ogillar sig själv och sin kropp. eller?

förresten hittade jag en sida där man de ger tips hur man kan klä sig rätt efter ens egen kroppsform, och dá visar de upp även alla möjliga kroppsformer:

http://www.dailymail.co.uk/femail/article-488236/Trinny-Susannah-reveal-12-womens-body-types--you.html

2009-02-07 @ 22:02:32
URL: http://froekenlila.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0