Kurardag

Idag är en riktig kurardag för snön vräker ner och jag huttrar bara jag tittar ut.
Istället har vi vår typiska söndag. Veckans stor-städ-dag, pluggande, tidningsläsande och lite pysslande.
Jag har hittat ett så himla bra pyssel i en tidning.

På tisdag har jag min omtenta och jag försöker plugga. Det går framåt men det är ju så jäkla tråkigt.

Häromdagen lös solen skarpt genom våra spetsgardiner.
Då kändes det som att våren var på g.
Jag älskar vår-optimismen i svenskar. Jag tror inte att något folk klär av sig ytterjackan lika fort som svensken.
Vi uthärdar iskalla uteserveringar och intalar oss att våren minsann är här.
Men jag älskar det! Det är fint tycker jag!

Nej nu har jag paus i pluggandet och ska städa, läsa en inredningstidning och förbereda min vecka.

och genom gardinen



Kommentarer
Postat av: Maria

Underbart! Låter som vår söndag ungefär, riktigt inne-kurar-väder dessutom... Burr!

2009-02-22 @ 16:43:13
URL: http://virgin-on-the-rocks.blogspot.com
Postat av: jane

Hoppas du får en trevlig kväll!

2009-02-22 @ 21:19:33
URL: http://janekekki.blogg.se/
Postat av: Mamma

Min söndag var en väntan på lilla syster som kom hem från skidsemestern. Nu är det lite liv i luckan igen.

Puss

MOR

2009-02-23 @ 08:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0