Om kärlek part 2

I helgen har jag varit ensam hemma! David har varit i Norrland hos sin släkt.
Och att få sakna Dave var verkligen ett under för vårt förhållande!
Vi har varit sambos lika länge som vi varit ett par och har aldrig riktigt varit ifrån varandra.
Denna helgen fick jag äntligen sakna honom. Jag blev påmind om varför jag är just med honom.

I ett vardagsliv när det tjatas om disk och tvätt, gnälls över dammtussar och toalettsistar försvinner lätt magin.
Och i vårt fall är botemedlet mot tristessen att få sakna och längta.

Jag känner mig nästan som nykär!

Och kolla så fint han kan fota mig!
Jag är ju faktiskt himla söt på denna bilden!


Kommentarer
Postat av: Anna

Längta är superviktigt! Jag förstår så väl vad du menar, man kan bli superförvånad hur starkt man plötsligt känner, när man bara fått längta en liten, liten stund.



Jag har haft det precis som du, men i förhållande till mina barn. Jag vet, det låter förskräckligt, men så har det varit. Tungt och enformigt och väldigt mkt vardag. Så åkte min man iväg med dem i tre nätter och fyra dagar. Första kvällen var hur lööövely som helst. Jag dansade, kollade på tv och jobbade ostört framför datorn. Redan andra kvällen var... urtråkig! När de kom hem på fjärde dagen hade jag längtar som sjutton och faktiskt, nu flera månader senare håller känslan i sig. Mina fina skruttungar, oj vad trist det var när de inte var hemma!



Så jag tror på längtet, jag.

2009-04-07 @ 20:51:20
Postat av: Anna

Längta är superviktigt! Jag förstår så väl vad du menar, man kan bli superförvånad hur starkt man plötsligt känner, när man bara fått längta en liten, liten stund.



Jag har haft det precis som du, men i förhållande till mina barn. Jag vet, det låter förskräckligt, men så har det varit. Tungt och enformigt och väldigt mkt vardag. Så åkte min man iväg med dem i tre nätter och fyra dagar. Första kvällen var hur lööövely som helst. Jag dansade, kollade på tv och jobbade ostört framför datorn. Redan andra kvällen var... urtråkig! När de kom hem på fjärde dagen hade jag längtar som sjutton och faktiskt, nu flera månader senare håller känslan i sig. Mina fina skruttungar, oj vad trist det var när de inte var hemma!



Så jag tror på längtet, jag.

2009-04-07 @ 20:52:47
Postat av: fröken lila

för oss är det nästan tvärtom. vi har ju haft distansförhállande ända frán början, sá när vi fár bo ihop under nágra veckor när jag är ledig frán universitetet är sá otroligt skönt. att slippa längta i nágra veckor och kunna ses varje kväll.. men, till hösten ska vi flytta ihop, och dá blir det ju annorlunda..

2009-04-07 @ 22:09:02
URL: http://froekenlila.blogspot.com
Postat av: Little Peaché

Anna: Jag tror du har helt rätt i att det är bra att längta efter både barn och en kärlek.



Kram på dig

2009-04-14 @ 11:14:50
URL: http://littlepeache.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0