Blommorna poppar upp och jag är lite sur


Det är härligt med dessa blommor. Jag odlar i fönstret också!

Idag hade jag jordens mest dryga och arroganta föreläsare.
Han är den som ger jurister dåligt rykte.
Jag blev sur men försökte lyssna noga. För skolan är mer hektisk än någonsin innan och jag har så himla mycket att göra. Med både skola, jobb, kalas och födelsedagar. David fyller år om några veckor och vad ger man?

Kan ni inte tipsa om saker ni gett era partners?
Som inte kostar mer än typ 1000 spänn.

Kommentarer
Postat av: mallis

Hmm presenter är så himla jobbigt. Han har inte "råat" nämnt nåt han skulle vilja köpa sen. Typ...

Det var himla kul att spela Guitar Hero hos Fredde. Hm man kanske borde fixa ett beg playstation eller nåt? (detta in nov) Vad fick han i julklapp? hehe han hade listat ut det innan. Men var grymmt nöjd ändå. :)



Kram på dig

2009-04-21 @ 23:10:42
URL: http://malliss.blogg.se/
Postat av: fröken lila

hm. alltsá, jag brukar alltid ha massvis med ideer vad jag kan ge min pojkvän, men sá känenr jag ju honom ocksá. han gillar kläder, men gillar inte att handla kläder, sá oftast blir det en skjorta eller förra gángen en fin kavaj. sedan tycker han det är skoj med fotoböcker, typ coffeetable, med lite udda foton.. annars, jag gav honom en parfym en gáng som han hade sagt att han gillar den. hm. svárt. kanske en t-shirt med cool självgjort print pá?

2009-04-21 @ 23:24:02
URL: http://froekenlila.blogspot.com
Postat av: jessica/vintageportalen.se

jag skulle hitta på nåt personligt, som verkligen kräver tid och eftertanke. och oftast blir man så glad av att få just såna presenter.



som till exempel:

- ett memoryspel med bilder på er (pilligt jag vet, men det är kul att göra!)

- ett album med era bilder, låttexter ni gillar, torkade blommor ni gett till varann, gamla biobiljetter och sånt. kanske lite "töntigt", men garanterat uppskattat!

- bilder på er båda i 50-tals stil (kan fixas på http://yearbookyourself.com) skriv ut och sätt in i fina gamla fotoramar.

2009-04-21 @ 23:33:36
URL: http://www.vintageportalen.se
Postat av: Mamma

Du kan väl rita en teckning!!! eller vad med blandbands-Frida????? En glass på Malmös bästa glassfabrik när ni är nere eller hans favoritmiddag. En fin bok, offta är engelska böcker billigare än svenska.

Love you

MOR

2009-04-22 @ 08:11:37
Postat av: Mamma

För länge sedan hade jag en klasskamrat som packade in sig själv som ett paket och gav till sin flickvän när hon fyllde år! Hon blev jätteglad!

Kram

MOR

2009-04-22 @ 08:13:01
Postat av: Maria

Antingen fixar man en heldag på stan i nåt särskilt tema, där allt ifrån fikaplatser till utställningar/biobesök/whatever har en röd tråd eller så gör man ett this-is-what-you-need-kit. Packa ihop en massa saker som han behöver och skulle uppskatta, typ en bok om nåt han gillar, hans favoritgodis, massageolja, en bra skiva, nån lyxig choklad/te/matvara etc. Ha lite hemma-spa med allt ifrån ansiktsmask till fotknåd, det tackar ingen nej till!

2009-04-22 @ 09:52:45
URL: http://ellenmariamadelaine.wordpress.com
Postat av: Fatima

Min fästman fyller år Idag (!) och jag vet inte vad jag ska ge honom. Men jag har några dagar på mig eftersom han bor i Karlstad och jag i Sthlm (just nu). Tidigare har jag gett honom: presentkort på heldag med mig då jag bjuder honom på aktiviteter och restaurangbesök m.m En gång fick han en bok som heter 1000 filmer du måste se innan du dör och en filmkväll då vi började beta av den. En gång fick han en överaskningsfest då jag hade bjudit hans familj och vänner. En gång fick han ett fallskärmshopp (vi var flera som la ihop). I år är jag dock rådlös, hm.... Lycka till och dela gärna med dig av vad det blev. KRAM

2009-04-22 @ 10:16:07
URL: http://www.fatimaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Anna

Jag skulle leta efter en bok om Sthlm med någon vinkel som han gillar. Det finns ju ett otal fotoböcker tex (han är väl fotograf?), Sthlm för, Sthlm från luften, Sthlm förr och nu, etc, men även typ "Sthlms bästa bruncher" eller annat. På så sätt får han möjlighet att lära känna sin nya hemstad, men ur ett perspektiv som han särskilt uppskattar.



Om bok är fel skulle jag titta på GateOne i Gallerian efter något roligt halsband eller armband. NKs accessoaravdelning (markplan) har också mkt coola grejer som jag inbillar mig skulle vara snygga på din kille!

2009-04-22 @ 10:39:03
Postat av: Evis

Presenter ska ju vara personliga, så det går väl inte att ge några allmänna tips. Jag har en enda gång gett min man en present på över 1000 kr (Londonresa) annars rödet sig om runt 500. Han har fått supporterprylar, tröjor för band han gillar, böcker om historia inom områden han är speciellt intresserad, utgåvor av antika grekiska författare, en fotobok med bilder från det gamla Göteborg och nu senast yllstrumpor och ett bra brädspel.



Rådet är alltså att ge honom något han är intresserad av, kanske böcker om det.

2009-04-23 @ 09:50:33
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Little Peaché

Mamma: Vilka bra ideér! =) Ska fundera ut något riktigt bra!

2009-04-23 @ 10:59:39
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: Little Peaché

Anna: Åh vilka bra ideér. Det enda är att jag har en hemskt begränsad studentekonomi, men jag får försöka göra det bästa av det helt enkelt! =)



Kram på dig

2009-04-23 @ 11:03:00
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: fröken lila

det jag tänkte med t-shirten var ju att du själv kan hitta pá och rita ett intressant motiv som han skulle tycka om och málar/trycker det pá en enfärgad t-shirt, i en färg han gillar. passar till studentbudget (samma problem här ju) och är personligt. eller varför inte en picknick i parken, med hans favoritmat?

2009-04-23 @ 11:37:51
URL: http://froekenlila.blogspot.com
Postat av: annabanan

Hm, senast gav jag min sambo en tavla med Scarface, då han är en riktig maffiafilm-nörd. En annan grej han fått som han blev glad över var ett par bra hörlurar.

2009-04-24 @ 08:29:55
URL: http://annabanan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0