Utställning

Igår var jag och min vän Hanna på fotoutställningar på Kulturhuset här i Stockholm.
Vi såg först en utställning av en amerikansk fotograf vid namn Nan Goldin.
Hon är född -53 och blev känd för att hon fotograferade den undre världen.
Satte den på kartan när ingen ville prata om det.
Horor, heroin, homosexuella och HIV.

Självporträtt av Nan, en månad efter att hon blivit slagen

Hennes homosuxella vänner, den ena döende i HIV

Sen såg vi på Gunnar Smolianskys utställning.
Han fotograferar underbara svart/vita bilder och många är från Stockholm.



Jag råder er alla att gå dit. Det kostar bara 40 kr och var verkligen en upplevelse.


Kommentarer
Postat av: Lady Thirty

tackar för tipset :)

2008-09-10 @ 17:22:01
URL: http://ladythirty.blogspot.com
Postat av: sassy

Åh, den fösta utställningen skulle jag vilja se!

2008-09-11 @ 22:54:55
URL: http://eurotrash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0