En dag i blomningens tecken

Idag har jag varit i skolan och haft klassundervisning. Det är svårt, massa konstiga ord men när poletten faller ner känns det jäkligt bra och framförallt kul. Tänk vilken nytta man har av detta!
Gårdagens inlägg gjorde mig ledsen och jag gråter av trötthet och frustration.
Jag vill inte vara utsatt bara för att jag föddes med ett hål mellan benen.
Jag valde soliga kläder, kanske för att kompensera för ett jävligt molnigt inre.



Och för att förtydliga hatar jag inte alla män. Man ska aldrig generalisera.
Men jag tänker aldrig sluta skrika att män måste kämpa för en skillnad.
Sluta blunda, börja kämpa och se till att era döttrar växer upp utan en ständig oro över sperma, knip i rumpan, busvisslingar i tunnelbanan, väldtäkter osv.


Kommentarer
Postat av: Karin

Sv: Jobbigt men gött =)

2008-09-11 @ 22:15:29
URL: http://lillak24.blogg.se/
Postat av: Mamma

Oj vilken fin klönning!

Ses i morgon

MOR

2008-09-12 @ 09:36:37
Postat av: Att ha det gott

Fin som vanligt

Jag ska självklart tala om när jag är i Stockholm nästa gång

2008-09-12 @ 09:44:26
URL: http://rubinen777.blogg.se/
Postat av: Evis

Mycket, mycket klokt det där sista. Alltför många män skriker: "Ni kan inte dra alla över en kam" för att sedan glatt definiera mäns våld och övergrepp som ett problem bara för kvinnor och därför inte något som de behöver göra något för att förändra.

2008-09-12 @ 11:03:19
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Free Fashion Pia

Åh, vilket stort och komplext ämne du tar upp, jag tror absolut att de män som inte "klämmer och tafsar" faktiskt MÅSTE ställa sig upp och be de som gör det att för fan lägga AV. Lite mer solidaritet från dem skulle inte skada oss av honkön. Minns känslan när man var yngre att som tjej känna sig som ett jäkla villebråd när man gick ut...astrist, och oftast var det ju tjejkompisarna som fick "försvara" varandra.

Jag har ett barn av varje sort som jag uppfostrar till att de ska respektera ALLA andra, oavsett kön.

2008-09-12 @ 11:21:46
URL: http://freefashionblogg.blogspot.com/
Postat av: Peter PC Carlsson

Det är väll jättebra att ta på sig något färglatt när det känns som ett mörker innuti. För det spelar roll, då blir man mer glad, i vart fall jag.



Nog är ämnet stort, stort nog för att jag kommer att skriva ett eget inlägg på min blogg om det, eller ett helt gäng.



Självklart är det övergrepp inget som går att försvara, inget som heller jag gjort eller som jag sett någon av andra killar som kommenterat i detta och det förra inlägget har gjort.



Självfallet har vi alla, oavsett om vi är män eller kvinnor ett ansvar att agera och reagera. Men vi har det också långt tidigare med tanke på hur vi är, agerar, fostrar och vilka värderingar vi själva bär och lär. Men mer om detta längre fram.

2008-09-12 @ 11:31:05
URL: http://enbart.blogg.se/
Postat av: kajsa

Jag ville verkligen kommentera ditt inlägg om alla hemskheter igår och jag skulle gärna göra det nu cokså. Men det är lite för mycket som stressar runt i min skalle för att jag ska kunna samla tankarna. (som tur är, är det bra saker!)

Men jag tycker att du skriver ett bra inlägg och jag förstår om du blir arg ledsen och irriterad. Jag är så less på att behöva vara rädd för olika saker bara för att jag råkar vara född som tjej. Mitt kön ska inte behöva göra mig till ett offer eller en rädd människa!

Men som sagt.



Förövrigt så är du galet vacker på bilderna och klänningen klär dig något fantastiskt fint.

Kramar!

2008-09-12 @ 19:54:28
URL: http://aenigma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0