Ack och ve!

Mitt huvud bultar. Jag är invirad i en halsduk som en sekunden är för varm, andra för kall och tredje kliig.
Men jag tänkte passa på och berätta för er om en bok som jag börjat läsa.
Den är som gjord för mig!
För jag oroar mig och ältar och bekymrar mig för allt.
Från minsta lilla till katatroftalt stora!
Men efter denna boken är kanske geni i att inte oroa mig!


Men ja, jag är mycket medveten om det är lite tantvarning.
"Hjälp-mig-själv-bok". Lite kom och dö känsla! =)
Men samtidigt är det gött.
En diagnos på allt!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vet du vad? Det är inte alls tantvarning! Jag gillar såna böcker, man måste bara hitta den som funkar för en själv.

Jag fick en bra mening häromdagen som jag har gått och funderat på under helgen för jag ältar och grubblar och oroar mig massor: "Det är inte hur du har det, utan hur du tar det." Jag hittade din blogg precis och vet ju inte vad du grubblar över, men den meningen fungerar nog på många grubblerier. Sen är det alltid enklare sagt än gjort, men om man säger det tillräckligt många gånger så tror man på det. Ha en fin söndag och sköt om dig!

2008-10-19 @ 15:00:25
URL: http://lissukka.blogg.se/
Postat av: Nemi

Hej LP.

Kognitiv beteendeterapi är mycket nyttig. Det har hjälpt mig många tid. Läsa denna bok också: "Get Out of your Mind and into Your Life". Min terapeut rekommenderade boken och vi går igenom boken och skrivövning och aktiviteter tillsammans. Men är jag inte säker boken är sålda i Sverige.



Remember, You are lovely always!

x

2008-10-21 @ 13:54:35
Postat av: Nemi

Hej LP.

Kognitiv beteendeterapi är mycket nyttig. Det har hjälpt mig många tid. Läsa denna bok också: "Get Out of your Mind and into Your Life". Min terapeut rekommenderade boken och vi går igenom boken och skrivövning och aktiviteter tillsammans. Men är jag inte säker boken är sålda i Sverige.



Remember, You are lovely always!

x

2008-10-21 @ 13:55:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0