Till anonym

"En sak jag tycker är lite underligt med dig och din blogg...
du ber om kommentarer, och att folk som besöker skall skriva en rad.
Men du svarar aldrig på dem?"

Ja, kära Anonym.
Det kan finnas många anlednignar som gör att du tror detta.
First of all svarar jag alltid på mina kommentarer i kommentatorens blogg.
Alltså jag svarar inte på inlägg i min egna blogg och utan föredrar att återvända till den andras blogg, läsa, besöka och där svara på det de skrev i min blogg.
Men hur gör jag med de som inte har blogg?
Jo det är knepigare. Jag har liksom inte bestämt mig om jag ska börja svara bland mina egna kommentarer, skita i dem eller maila. Men ofta så mailar jag en rad till de som inte har en blogg.
Sen har vi den sista, den anonyma läsaren.
Ja det finns inte så mycket att säga till en anonym,
Jag vill ha namn och en person.
Anonyma ord på internet är svårare att ta till sig.

Så kära Anonym. Jag svarar visst på mina kommentarer, men kanske på ett annolrunda sett än vad du hade velat.
Kom med förslag på hur vi löser det!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det finns väl ingen som helst anledning att inte svara på dem i din blogg? Är ganska löjligt att enbart svara på dem som har en blogg. Du vill ha ett namn? Det spelar verkligen ingen som helst roll. Jag skulle kunna skriva Stina eller Johanna och det skulle inte göra mig mindre anonym, eller hur?

2008-11-29 @ 11:51:06
Postat av: En annan anonym

Hej



jag tycker att det är urlöjligt av denna anonyma person att hålla på att älta om detta. det är din blogg och du gör väl precis som du vill.



Tack för mig

2008-11-29 @ 12:05:58
Postat av: Anonym

Älta? Jag skrev det EN gång för att jag insåg hur jäkla onödigt det känns att kommentera och fråga om man ändå aldrig får något svar.

2008-11-29 @ 12:11:17
Postat av: Lena

ja det är en knepig sak det där med svar. själv försöker jag så ofta som möjligt att svara direkt bland kommentarerna i min blog, men jag går även till kommentatorernas blog (om de har en) och lämnar en liten kommentar där så de vet att jag har läst och uppskattat deras kommentar. men det finns ju många möjligheter att svara. och jag tycker varen den ena elelr den andra är bättre. och du är ju faktiskt bra på att svara!

2008-11-29 @ 14:48:32
URL: http://froekenlila.blogspot.com
Postat av: Linda

Jag tycker att det är bättre om svaret finns bland kommentarerna i det inlägget i vilket kommentaren skrevs. Detta eftersom jag ofta läser kommentarerna och ibland så ställer någon annan bloggläsare någon smart fråga som jag också skulle vilja ha svar på. Så därför tycker jag att det är mer praktiskt för andra läsare om svaret finns i inläggets kommentarer så det är lättare för alla att ta del av svaret...å jag hoppas du förstod min röriga kommentar:)

2008-11-30 @ 03:07:45
URL: http://mydreamofhorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0