Sanningen bakom hollywoodkyssen

Där det finns stor kärlek, finns det alltid mirakel – Willa Cather

När jag träffade David trodde jag att jag skulle dö. Pirr i magen, äkta kärlek, trovärdiga ord och trygghet så in i norden.
Fantastiskt eller hur!? Vi var så kära så vi flyttade ihop på en gång. Kanske ett stort risktagande men jag längtade efter tryggheten i att ha en låda för mina trosor och en låda för hans kalsonger. Tryggheten i att veta att jag kunde bråka med min kille utan att vara rädd för att han skulle dra till nästa tjej. Tryggheten i att veta att jag kunde säga nej till sex, ha orakade ben och fisa utan att han skulle tycka jag var tråkig och torr och ligga med en annan tjej istället.
Ja, jag har dejtat många praktsvin i mina dar.
Många av er skriver kommentarer som värmer mig. Att jag och David är fina ihop och att ni vill ha ett förhållande som vårat. Jag har nog en del i det jag med. Jag menar, jag skriver ju alltid om hur fint allt är, hur kära vi är och hur lycklig jag är.
Men det är inte hela sanningen. Detta är inte hela sanningen för någon. För inget förhållande är som en hollywoodkyss varje minut, varje dag, varje år.

Jag är rädd för att jag och David ska göra slut. Jag går runt och analyserar ord, blickar, beröringar och allt möjligt. Det är så dumt. Ett tu tre så tror jag att jag kanske inte är kär i honom, kanske vi bara håller på att bli vänner, kanske att vi inte hör ihop?
Men vet ni? Då säger david så här "Frida, du måste nöja dig med att saker är bra och inte fantastiska. för inget är fantastiskt hela tiden". Och det är så sant. För bra är ju bra, bra är inte dåligt. Men jag vill ha fyrverkerier och filmkyssar. Men så är det inte på riktigt.

Man kan inte ha pirr i magen varje dag, en dag slutar hans slarv vara charmigt och en dag tycker han att jag är ganska tråkig som hellre kollar på tv än pratar kärlefulla ord och smeker hans kind. För så blir det. Man hamnar så himla fort i tristess och rutin. Man börjar fokusera på storhandling, dammråttor och smutsiga strumpor och glömmer fokusera på ömma ord, små vardaliga presenter och uppmärksamhet. Men jag är kär i honom och jag är med honom av en anledning. För jag säger som Charlotte i sex in the city " Jag kanske inte är lyckliga hela tiden varje dag, men jag är iallafall lycklig minst en gång varje dag". Det räcker! Han är en vanlig människa och jag är en vanlig människa, vi är inte karaktärer i en romantisk komedi, och därför har vi ett vanligt förhållande.

Ett vanligt förhållande är inte dåligt, det är precis som det ska vara.
Lite bråk, lite tjafs, lite tröttnande på varandra men i slutändan massa kärlek.
För bra är bra och jag är nöjd med det. Jag behöver inga rosor på sängen, romantiska stråkorkestrar och tända ljus (tro det eller ej!?) jag behöver honom. Precis som han är och den han är. För i längden är det bra mycket mer värt att bara vara med honom än med någon annan. Och det måste jag komma ihåg.

Lycka för mig är tryggheten i att ha en fantastisk man vid min sida, inte fyverkerier hela dagen varje dag.



Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja kärleken förändras, ändrar karaktär, man ändrar även sina egna behov, man får barn som har sina egna behov osv osv, men det som är det förunderliga är att man trots alla förändringar med sorg och allt vad man går igenom fortfarande pallar leva tillsammans med samma person. Jag hörde en klok kommentar "mannen jag gifte mig med var inte den mannen jag skilde mig ifrån". Det är så det är, alla människor förändras och om man förändras tillsammans så är ju det jättebra. Man har en förmåga att bli delvis som sin partner. Din Far och jag kan ibland läsa varandras tankar - kusligt och ibland säger vi samma sak exakt samtidigt! Tja, ha en kärleksfull helg.

Love you

MOR

2008-11-07 @ 13:13:59
Postat av: Charlotte

2008-11-07 @ 14:45:17
URL: http://sunrice.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Så himla bra skrivet! Precis så känner jag det med min Henrik! Visa dagar är det upp och visa ner. Det där lilla att han möter mig i dörren och ger mig största kramen efter ett jobbigt arbetspass det är undebart! All lycka till dig och David! Kram

2008-11-07 @ 14:48:01
URL: http://sunrice.blogg.se/
Postat av: Nanó

Vilket välskrivet inlägg! Du och din David verkar ha en bra relation. Hoppas på all lycka för er två!

2008-11-07 @ 16:32:14
URL: http://getnanoismed.blogspot.com
Postat av: Lina

Väldigt fint skrivet. Jag känner igen mig mycket och jag har faktiskt gått runt och funderat på detdär. Att allt inte känns superromantiskt och glittrande hela tiden med en sambo och man går runt och tror att alla andra har det mycket bättre och har sex en gång om dagen och gre varandra presenter en gång i veckan och funderar på om det är något som är fel. Det är synd, för varje dag är inte som i en kärleksfilm och det är synd att inte fler pratar om det.

2008-11-07 @ 17:02:38
Postat av: Lisa

Vad bra skrivet!

Jag blir sambo om två veckor och har väl alltid drömt om blixtar och stjärnor, men nu med honom så räcker det med hans blick och hans leende. Där finns mina blixtar och stjärnor. Ha en fin helg!

Kram

2008-11-08 @ 20:12:28
URL: http://lissukka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0