Må bra i solen!

Här kommer bästa råden för att du och din kropp ska må så bra om möjligt under den härliga sommaren!
Före solandet:
Tänk på att det är viktigt att ha en återfuktad hud för att brännan ska hålla så länge som möjligt. Huden ska scrubbas och smörjas för ditt solresultat ska bli toppen! Här är scrubb från BodyShop, lotion från Biotherm och återfuktande ansiktsvatten från ACO - Apoteket.
image599 image600image601
I solen:
Smörja smörja smörja! Man MÅSTE smörja sig i solen. Om cancer inte är argument nog så håller din bränna längre också om du succesivt bygger upp den genom att smörja dig regelbundet under solens timmar. Denna kräm kommer från Clinique och har faktor 30.
image602
Brun-utan-sol:
Jag blir ändå aldrig brun utan bara lite sådär sexigt grisrosa så jag gillar brun-utan-sol bättre. Plus att jag blir så himlans rastlös av att ligga i solen och bara hmmm ja...ligga där. Glöm inte scrubba kroppen noga och peela den rejält innan du applicerar BUS, annars blir du fläckig! Denna från ACO - Apoteket har jag och den är verkligen SUPER!
image603
Skyda håret:
Håret tar massa stryk av solen så släng på dig en tjusig solhatt! Eller så köper UV-skyddande serum.
image604image605image606
Efter solen:
Nu är det viktigt att smörja smörja smörja igen! Använd en mysig after-sun lotion och om du mot förmodan bränt dig kan man smörja på Aloe Vera som ska kyla ner huden.
image607image608

ENJOY THE SUN!!!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Tack så jättemycket! Det bästa är ju att jag inte har tvättat det på 2 dagar och inte klippt mig på ett år och ändå så är det i ganska bra form. Snygg blogg!

2008-05-20 @ 15:47:08
URL: http://lisalisalisa.blogg.se
Postat av: GullStina

Ja visst var dem? Tack :)

Bra solningstips

2008-05-20 @ 17:09:20
URL: http://gullstina.blogspot.com
Postat av: Vanja

Okej, va kul! :D Grattis i efterskott ;P

2008-05-20 @ 18:30:18
URL: http://fairlyfly.logg.se
Postat av: maria

Aa. Och det där oliv-skrubbet från bodyshop är kanon :)

2008-05-20 @ 20:20:47
URL: http://marialundqvist.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0