Wishing for christmas!

Om en kille någonsin ska köpa underkläder till en tjej, eller en tjej ska tipsa sin kille om underkläder, är den stående rekommendationen alltid att köpa ett set från Agent Provocateur. Jag väntar fortfarande på dagen min grabb kommer hem med provocerande spetsstycken, silkesinpackade i en fabulös kartong.

Agent Provocateur är märket som inte använder sötsliskiga modeller med stora bröst utan istället den naturligt undersköna Maggie Gyllenhaal. Trots att märket gärna spelar på fetischer, striptease och sexleksaker har de lyckats etablera sig som ett medvetet, moderiktigt modehus.

Märkets startades 1994 av Joseph Corré, son till modeskaparen Vivianne Westwood, och Serena Rees där deras mål var att tvätta bort alla tankar på att sex skulle vara smutsigt. Den första butiken fanns i Soho-området i London, känt för sina strippklubbar och gayområde. Och det var just det som inspirerade grundarna. De ville göra ett märke som bara skulle handla om kvinnan, sätta henne i centrum, låta henne styra och ställa men samtidigt vara nära sin egen sexualitet. Detta mina läsare, är feminism på hög nivå. Nu finns märket i 65 länder och kvinnor över hela världen blir just den här starka, självständiga och sexuella varelse när de glider i underkläderna.

Märkets designteam består bara av tjejer. Detta gör att underkläder designas av kvinnor för kvinnor som vill känna sig sexiga och inte underkläder som män tycker är sexiga på kvinnor.

När grundaren Joseph fick frågan hur han ville att tjejer skulle känna sig i hans underkläder svarade han:
" Det viktiga är att känna sig som en hjälte. Det handlar om att ge tjejer kontroll över vem de vill visa underkläderna för, om de nu vill visa det för någon. Allt handlar om tjejen, inte att klä upp sig för män, utan om att hylla sin feminitet".

Åh vad jag ska handla mycket underkläder från Agent Provocateur när jag har mer cashing i banken!



















 

Kommentarer
Postat av: Sassy

Älskar deras underkläder, synd att jag inte äger några...

2008-06-25 @ 17:07:39
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Postat av: Nina

Snygga bilder!

2008-06-25 @ 19:26:22
URL: http://anina.blogg.se/
Postat av: Evis

Fast de har inga stora kupor :(

2008-06-27 @ 22:02:35
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Stilist

Oh jag älskar det märket, någon gång så ska jag skaffa mig lte undisar därifrån.

2008-06-30 @ 13:03:29
URL: http://stilist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0