Sånt här gör mig stolt!

Filippa Knutsson, grundaren av Filippa K, har fått Gunilla Arhéns Förebildspris 2008. Hon är en häftig och modig entreprenör och att hon är kvinna ger mig så mycket motivation. Det är skoj när människor lyckas men när en kvinna lyckas i en mansdominerad värld då blir jag både glad och stolt.

Priset ges till den som visar på entrepenörskap, mod, nytänkande och affärsmässighet.
"- Jag är jättesmickrad och stolt, säger Filippa Knutsson till Damernas Värld. Det är roligt att få ett sådant personligt pris från ett kvinnligt nätverk. Extra kul är det att det är jag som person som fått det och inte bara företaget. Det här är en komplex bransch med mycket hårt arbete. Det tog lång tid innan jag förstod att jag var en entrepenör. Men att förverkliga min idé har alltid varit självklart för mig."
"- Filippa Knutsson har allt som kännetecknar en entrepenör, säger Gunilla Arhén, Ruter Dams vd och grundare. Hon är visionär, strategisk, modig och har en fingertoppskänsla för vad som ligger i tiden. Det är spännande att se hur hon nu är med och lanserar Filippa K utomlands. Vi i juryn anser att Filippa Knutsson är ett självklart val."

Filippa K är på frammarsch i Europa. Kläderna säljs i dag i 18 länder. I oktober öppnar den första butiken i USA.
Priset på 15 000 kr, ett diplom och en flaska Philipponnat Royal Reserve delades ut vid en ceremoni i Stockholm den 9 juni. Gunilla Arhéns Förebildspris delades ut första gången 2002. Priset ska stimulera flickor och kvinnor att satsa på entrepenörskap och en karriär inom ett område de själva tror på. Och det är precis vad detta gör! Stimulerar, motiverar och engagerar!

Go Filippa Go!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0