I've been challenged!

Min fina fina bloggvän Stina har utmanat mig på en superrolig frågestund!

1. Favoritplagg i garderoben just nu?

Min fina vita spetskorsett! Den är lagom vacker, lagom elegant och lagom sexig. Och den sitter som ett smäck på mig.
2. Byter gärna garderob med?
Oh enkel fråga! Jag hade utan tvekan bytt garderob med karaktären Blair i Gossip Girl.
3. Trivs bäst i?
Kjol eller klänning. Hatar jeans och byxor! Känns alltid som min mage inte får plats och så får jag ont. För övrigt är jag ett stort fan av högklackade skor!
 4. Bästa stiltipset?

Att inte klä sig efter rådande trender. Man ska klä sig i det som passar ens kropp och ens stil. Bara för att latexbrallor är trendiga kommer jag liksom inte ta på mig det. Att trivas i sina kläder är absolut mitt bästa stiltips!
5. Beskriv din stil?
Det är svårt att säga att jag har en stil för jag gillar att klä mig efter humör. Jag brukar ofta titta på catwalkbilder och utifrån det knåpa ihop en liknande outfit av det jag har hemma. Det gör att jag ena dagen kan ha en puttinutti rosa klännign med rosett i håret och andra dagen tröja från 80-talet med massa glitter på. Allt efter tillfälle och humör.
 6. Vanligaste färgen på dina kläder?
Min garderob är en färgexplosion. Jag älskar färg och gillar verkligen inte en kombo av beige, vitt och svart. Färg för hela slanten ska de vara.
7. I sommar kommer du gå klädd i?
Åh eftersom jag klär mig efter humör är min stil inte säsongsbetonad. Klänningar har jag vår som vinter. Men då graderna stiger blir det mycket vintageklänningar, bara ben och höga klackar.
8. Men absolut inte i ... ?
Vinteroverall! =)
9. Du doftar just nu?
Jag doftar DKNY eller Calvin Klein
10. Så många skor har du?
Not nearly enough. Men kanske 30-40 stycken framme. men jag tänkte sälja en del i min webshop snart!
11. Smink till vardags?
Rouge, knallig ögonskugga eller rött läppstift, alltid eyeliner.
12. Festsminkning? 
Samma som ovan fast mer av allting.
13. Sminktips till allmänheten?
Färg, färg och åter färg. Och lite mod. Våga prova lite crazy grejor. Man hittar massa spännande nya saker och ideér.
14. Om du fick ett plagg/en väska/ett par skor gratis? Vad skulle du välja?
Åh vad som helst från Giambattista Valli. Ett par skor eller en houte couture aftonklänning.
15. Dig själv med tre ord?
Godhjärtad, charmig och hemskt snackig!
16. Du tränar?
Powerwalk 3 ggr i veckan, styrketräning, precis börjat med tennis och idag börjar jag och min karl återigen med Yoga.
17. Du ville bli när du var liten?
Åklagara/domare (som jag nu ska bli), tandläkare eller arkeolog.

Nu ska jag egentligen utmana några men istället vill jag att alla ni mina läsare ska göra denna. Skriv gärna till mig när ni är klara för jag vill så hemskt gärna lära känna er lite bättre. Stort puss på er!

Kolla in min webshop här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0