Skit in skit ut

Blondinbellas pojkvän Nils, har som bekant en alldeles egen blogg, storstadspojken. Han skrev ett inlägg häromdagen och jag citerar:

"Det finns vissa tjejer som tycker det är coolt och frigjort att skrika diverse “fula” ord som vanligen handlar om fekalier i olika former. Dessa tjejer verkar tycka att det är höjden av frigjordhet för en tjej att äntligen få skrika bajs! rakt ut. Till er vill jag säga, det är inte häftigt ni uppfattas som töntiga och korkade, inte häftiga, galna och frigjorda. Det är heller ingen feministisk handling att prata om sin eller andras avföring, det är bara löjligt."

Snacka om imbicill till karl. Snacka om trångsynt människa och framför allt snacka om pinsamt ordbajsande. (no pun intended) Tror han på fullaste allvar att tjejer tror att de gör sitt yttersta i den feministiska kampen genom att prata om sitt bajs? När jag fiser öppet inför min kille, gör jag det för att få upp min lön så den inte längre är 30 % under männens? När jag kissar med öppen dörr, gör jag det för att grannfrun ska fatta att hon inte behöver diska varje dag utan att hennes karlslok också kan göra det? Jag visste inte att mitt bajs var en kamp i lika rättigheter?

Nej du Nils-Pils, vi bajspratande tjejer gör inte detta som ett steg i den feministiska kampen. Vi gör det för vi är så trötta på att ni gör det var dag, hämningslöst, men om vi gör det är vi äckliga, okvinnliga och lägg till lite hår på benen så är vi nog flator med. Vi gör det för vi har den fulla rätten att prata om våra kroppar precis som vi vill.

Jag bajsar för jag har ett tarmssystem.
Jag vettefan hur din kropp funkar Nisse, men skit in skit ut brukar funka på de flesta.

För fashion spana in min webshop!

Kommentarer
Postat av: anna

du kommer snart tro att jag är stalker-material! haha. men det där var verkligen mitt i prick. word! så att säga.



jag har tidigare förundrats över denne nils. till exempel hans resonemang om småstadsfrisyrer. tur att sthlm får en på rätt tankar och formar en till någon slätt och tråkigt. det måste väl alla förstå, det enda rätta är bratfrippa och långt rakt svall!?

(dock blir jag sthlm:are om två veckor och kommer inte vika en tum med mina asymetriska, kort här - långt där, massa extrem färg-frisyrer.)

2008-08-13 @ 18:53:22
URL: http://annaelite.blogg.se/
Postat av: evelina

king inlägg och svar på tal!!

2008-08-16 @ 18:27:51
URL: http://ugglanharordet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0